THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY AND STUDENT LEARNING OUTCOMES IN TEACHING AND LEARNING                    PROCESS USING TANDUR  STRATEGY ON REACTION                               RATE MATERIALS FOR THE CLASS XI IPA STUDENTS OF SMAN 1 TUBAN

NURHALIMAH

Abstract


Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara self-efficacy dengan hasil belajar siswa setelah penerapan pembelajaran menggunakan strategi TANDUR pada materi pokok laju reaksi. Desain penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah “One-Shot Case Study”. Metode pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode angket yang digunakan untuk memperoleh informasi self-efficacy siswa dan metode tes untuk mengetahui hasil belajar siswa. Analisis penelitian yang digunakan adalah korelasi product moment. Data self-efficacy siswa sebagai variabel X dan hasil belajar sebagai variabel Y. Berdasarkan hasil analisis, harga r hitung sebesar 0,6932 lebih besar dari harga r-teoritik dengan N = 32 pada taraf signifikan 1% sebesar 0,449, sehingga H0 ditolak dan Ha diterima. Sehingga dapat disimpulkan bahwa terdapat hubungan positif antara self-efficacy dengan hasil belajar siswa.


Kata kunci:  Self-efficacy, Hasil belajar, Strategi TANDUR, Laju reaksi.


 The aim of this study is to know the relationship between self-efficacy and student learning outcomes after applied learning process using TANDUR strategy on reaction rate matter. The research design used in this research is “One-Shot Case Study”. Methods of data collection in this research are questionnaire method used to obtain the information student’s self-efficacy and test method to determine student’s learning outcomes. Research analysis that used is product moment correlation. The data of student’s self-efficacy is symbolized by X variable and learning outcomes as Y variable. Based on analysis result, r count rates 0,6932 is greates than t-theoritic with N = 32 at 1% significant level of 0,449, so H0 is rejected and Ha accepted. It canbe concluded that there is positive correlation between self-efficacy and student learning outcomes.


Key words : Self-efficacy, Learning outcomes, TANDUR strategy, Reaction rate.


Full Text: PDF

    Online ISSN  (e-ISSN: 2252-9454)     Manuscript Template        Publication Scheme         Publication Forms                                                         

                                                             

 

  Visitors Statistic (since 20 March 2020)

Flag Counter  
                                                                 

                                                               Indexation