NING AS MEDIA IN TEACHING WRITING DESCRIPTIVE TEXT TO TENTH GRADERS IN SMAN 1 CAMPURDARAT TULUNGAGUNG

ARTHA AMITHYA WARDHANI

Abstract


Penelitian ini bertujuan untuk mendeskipsikan penggunaan NING as Media pada siswa kelas X SMAN 1
CAMPURDARAT  TULUNGAGUNG  dalam  proses  pembelajaran  selama  kelas  menulis  bahasa  Inggris
teks deskriptif berlangsung, untuk mendeskripsikan ketrampilan menulis bahasa Inggris siswa ketika NING
as Media diterapkan pada proses belajar mengajar, dan untuk mendeskripsikan respon siswa setelah diajar
dengan  menggunakan  NING  as  Media.  Penelitian  ini  dirancang  sebagai  sebuah  laporan  dalam  bentuk
deskriptif qualitative tanpa ada perhitungan statistic. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa aktifitas dari
NING as Media telah diterapkan di dalam kelas dan sebagai sebuah media, hal ini sangat efektif membantu
guru  dan  siswa  dalam  proses  belajar  mengajar  dalam  konteks  ‘knowledge  of  language,  comprehension,
performance, organization of the text, and overall impression.’ NING as Media juga mampu memotivasi
siswa bergabung dalam proses pembelajaran di kelas.
Kata Kunci: NING as Media, ketrampilan menulis bahasa Inggris, teks deskriptif, siswa kelas sepuluh.
   
Abstract
This  study  is  conducted  to  describe  the  use  of  NING  as  Media  to  tenth  graders  in  SMAN  1
CAMPURDARAT TULUNGAGUNG in learning process during writing descriptive class, to describe the
students’  writing ability when NING  as  Media  use  in teaching and  learning process, and to  describe the
students’ responses after being taught by using NING as Media. This study was designed as a report in the
form  of  descriptive  qualitative  without  any  statistical  calculation.  The  result  of  this  study  showed  that
NING  as  Media  was  successfully  implemented  in  class  and  it  was  very  effective  as  media  to  help  both
teacher and students in teaching and learning process of writing descriptive text  in term of ‘knowledge of
language, comprehension, performance, organization of the text, and overall impression.’ It could motivate
the students to join the learning process as well.
Keywords :  NING as Media, writing skill, descriptive text, tenth graders.


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.